0

Ostoskori

0
Subtotal: 0,00 

Ostoskori on tyhjä.

No products in the cart.

Usein kysytyt kysymykset

Tutustu usein kysyttyihin kysymyksiin BlueCommercen palveluja koskien. Jos et löydä etsimiäsi vastauksia tältä sivulta, ota meihin yhteyttä.

Usein kysytyt kysymykset

Tutustu usein kysyttyihin kysymyksiin BlueCommercen palveluja koskien. Jos et löydä etsimiäsi vastauksia tältä sivulta, ota meihin yhteyttä.

Tarjoamme palvelupaketteihin ilmaisen kuukauden mittaisen kokeilujakson!

Yleisimmät kysymykset

BlueCommerce Verkkomaksun kauppiassopimus tehdään sähköisesti selaimen kautta osoitteessa https://asiakas.point.fi/ecomm/.

Prosessi käynnistyy vahvalla sähköisellä tunnistautumisella (verkkopankkitunnukset), jonka yhteydessä tarkistetaan sopimuksentekijän oikeus edustaa yhtiötä.

 

Verifone käsittelee sopimuksen ja ottaa yhteyttä kauppiaaseen, kun sopimus on käsitelty.

Palvelu sopii kaikille verkkokauppiaille ja tarjoaa kauppiaalle markkinoiden parhaat maksutavat yhdellä sopimuksella.

 

Verifone on Suomen ja Euroopan johtava maksupäätetoimittaja ja asiakaskuntamme koostuu eri toimialoilla toimivista erikokoisista organisaatioista. Verifone on toimittanut yli 20 miljoonaa maksupäätettä ja asentanut yli 20 000 sähköisen kaupankäynnin ratkaisua ympäri maailmaa, joten pystymme tarjoamaan samoja laadukkaita ja turvallisia palveluja myös rajat ylittävään kaupankäyntiin.

BlueCommerce Verkkomaksu tarjoaa toimintoja, joita muut kotimaiset verkkomaksupalveluiden tuottajat eivät pysty tarjoamaan. PCI-DSS -sertifiotu toimintaympäristö mahdollistaa palaavan asiakkaan tunnistamisen, mikä tekee maksamisesta nopeaa, helppoa ja turvallista. Asiakas voi halutessaan tallentaa maksukorttiensa tiedot palveluun ostoksen yhteydessä sekä hyödyntää näitä tietoja maksaessaan verkkomaksupalvelussa jatkossa.

 

BlueCommerce Verkkomaksu on pankki- ja tapahtumaprosessointiriippumaton palvelu, joka mahdollistaa markkinoiden parhaan toimintavarmuuden. Riippumattomuus merkitsee esimerkiksi tapahtumien reititystä Verifonen varakeskusten kautta, mikäli ensisijaisen keskuksen toiminnassa on häiriöitä. Tällöin hylkääntyneiden maksutapahtumien määrä pystytään minimoimaan.

 

  • BlueCommerce Verkkomaksu on innovoitu ja kehitetty Suomessa ja se hyödyntää samoja edistyksellisiä teknisiä ratkaisuja, joita Verifone käyttää markkinoiden johtavana maksupäätetoimittajana Suomessa.
  • BlueCommerce Verkkomaksu on kehitetty vastaamaan eri toimialoilla toimivien asiakkaitten tarpeisiin ja siksi se on ratkaisu, joka palvelee kauppiasta tämän lähtökohdista katsoen.
  • Kehitämme tarvittaessa asiakkaittemme kanssa yhteistyössä asiakaskohtaisia ratkaisuja ja toiminnallisuuksia asiakkaan liiketoimintatarpeiden mukaisesti.
  • Markkinajohtajana Verifonella on ympäri Suomen kymmeniä tuhansia maksupääteasiakkaita, jotka käyttävät päivittäin Verifonen palveluita.

Palveluiden selostus

Yrittäjä, oletko aina haaveillut ratkaisusta, jolla voit veloittaa asiakkaasi ostokset ilman verkkokauppaa tai maksupäätettä?

 

Verifone on kehittänyt uuden palvelun nimeltä Verifone Maksulinkki, joka mahdollistaa maksujen vastaanottamisen missä tahansa, milloin tahansa, ilman verkkokauppaa tai erillistä maksupäätettä!

 

Verifone Maksulinkin avulla myyjän on mahdollista lähettää asiakkaalle joko sähköpostilla tai tekstiviestillä kertakäyttöinen maksulinkki, minkä avulla asiakas voi suorittaa maksun Verifonen PCI-sertifioidussa järjestelmässä luovuttamatta maksuvälinetietoja kauppiaalle. Kauppias näkee myyntitapahtuman etenemisen raportointipalvelusta lähes reaaliaikaisena.

 

Palvelun avulla kauppiaan on helppo myydä myös räätälöityjä tuotteita, mikä voi olla hankalaa perinteisessä verkkokaupassa. Lisäksi palvelun avulla kauppiaan ei tarvitse käsitellä maksukorttitietoja ja asiakkaan on mahdollista maksaa ostos myös muilla maksutavoilla, kuten verkkopankkimaksulla, laskulla tai osamaksulla. Maksulinkki soveltuu myös jatkuvien- eli toistuvaisveloitteisten tuotteiden ja palveluiden myyntiin.

 

Verifone Maksulinkki hyödyntää samaa turvallista maksamisen ympäristöä kuin Verifonen muutkin maksuratkaisut, kuten maksupäätteet ja online-maksamisen ratkaisut.

Verifone BlueCommerce -palvelu tarjoaa kauppiaalle edistyksellisimmät työkalut korttimaksujen petosten hallintaan. Verifone on ainoa kotimainen toimija, jolla on American Express SafeKey -sertifiointi.

 

BlueCommerce-palvelussamme on mahdollista asettaa korttimaksujen turvaparametrit kauppiaskohtaisesti ja asetuksissa voidaan esimerkiksi rajata korttimaksuja maantieteellisillä kriteereillä tai tapahtumakohtaisten riskipisteiden mukaisesti. Suomessa myönnetyillä Visa- ja MasterCard-korteilla 3D Secure (3DS) tarkoittaa käytännössä katsoen Tupas‐tunnistautumista. Kauppiaan ja korttimaksujen vastaanottajan erillisellä sopimuksella voidaan 3DS kytkeä pois päältä. Esimerkiksi erilaisissa mobiilisovelluksissa tämä voi olla perusteltua käytettävyyden ja riskien vähäisyyden takia.

 

Lisätietoa aiheesta:

 

American Express SafeKey

BlueCommercen MOTO-palvelu (Mail Order / Telephone Order) toimii erinomaisena maksujen vastaanottamisen ratkaisuna esimerkiksi puhelinmyynnissä. Ratkaisussa on mahdollista syöttää järjestelmään asiakkaan korttitiedot ilman, että asiakas on fyysisesti paikalla.

 

Palveluun on mahdollista liittää veloituksetta toistuvaisveloitukset.

Verifone BlueCommerce –palvelussa kauppias ei ole sidottu tiettyyn korttimaksujen tilittäjään (acquirer) vaan kauppias voi kilpailuttaa toimijan ja valita omiin tarpeisiinsa parhaiten sopivan toimijan.

 

BlueCommercen kautta tarjolla on seuraavat korttimaksujen tilittäjät:

  • American Express
  • Danske Bank
  • Elavon
  • Bambora
  • Handelsbanken
  • Nets
  • Nordea
  • OP-Pohjola
  • SEB
  • Swedbank
  • Teller

Puuttuuko oma sopimuskumppani listalta? Ota yhteys asiakaspalveluumme halutessasi käyttää jotain listan ulkopuolista korttimaksujen tilittäjää.

BlueCommerce tunnistaa palaavan asiakkaan. Asiakkaan halutessa hän voi tallentaa maksukorttinsa tiedot BlueCommerce-palveluun. Tämä helpottaa asiakkaan maksusuoritusta, kun tietoja ei tarvitse syöttää kuin yhden kerran. Mobiilimaksaminen helpottuu ja asiakkaan on helppo palata uudestaan ostoksille!

 

BlueCommercen monipuolinen maksukorttitietojen tallennusratkaisu mahdollistaa kauppiaan ottaa erillisellä sopimuksella mm. 3DS:n pois käytöstä ja näin parantaa korttimaksamisen käytettävyyttä. Ja mikä parasta, asiakkaan ei tarvitse rekisteröidä mitään erillistä tiliä vaan korttimaksut tallennetaan yksinkertaisesti ensimmäisen maksun aikana.

 

Palaavan asiakkaan tunnistaminen sisältyy kaikkiin BlueCommercen palvelupaketteihin eikä Verifone veloita palvelusta mitään normaalin korttitapahtumamaksun lisäksi eli palvelu maksaa kauppiaalle tavallisen korttimaksun verran.

Jatkuvan maksamisen toiminnallisuus, joka mahdollistaa esimerkiksi kuukausittain tapahtuvat toistuvaisveloitukset. Tämä ominaisuus on erinomainen kk-hintaisten palveluiden veloittamisessa, kuten esimerkiksi:

 

  • lehtitilaukset
  • kuntosalimaksut
  • autopesusopimukset
  • maksukanavapalvelut
  • lahjoitukset
  • seurajäsenyydet
  • kerhomaksut

Palvelulla on helppo korvata kaupan omat laskutuspalvelut.

 

Toistuvaismaksut kuuluvat Premium- ja Premium+-palvelupaketteihin ja tästä palvelusta ei veloiteta ylimääräistä kustannusta normaalien tapahtumapalkkioiden lisäksi.

Kysymyksiä palvelun käytöstä

Yritän palauttaa asiakkaalle toiseen kertaan tilauksesta rahoja takaisin. Kun asiakas palautti ensimmäisen tuotteen, niin sen osalta rahojen palautus meni ok. Myöhemmin toisen tuotteen osalta rahan palautuksessa tulee virhe ja palautus epäonnistuu.


Pankkisiiroilla palautuksessa eri pankeilla on eri ehtoja. Esim. Nordealla voi tehdä maksusta vain yhden palautuksen. Tästä syystä palautuksien toiminnassa on rajoituksia Verifonen kautta. Tällaisessa tapauksessa rahojen palautus pitää tehdä toista kautta.

Verifonen hallinnassa kysymykset ja asetukset näyttävät hankalilta, mistä saan apua niihin?


Saat Verifonelta käyttöönottoon liittyen ohjeistuksen sähköpostiin PDF-tiedostona, jonka avulla saat täytettyä tarvittavat tiedot Verifonen omiin asetuksiin.

Kauppaani tulee osa tilauksista ilman "maksettu" tilaa. Mitä se tarkoittaa?


Maksupalvelu lähettää kauppaan tiedon onnistuneesta maksusta, jolloin tilauksen "maksettu" tila menee päälle automaattisesti. Eli jos "maksettu" tieto puuttuu tilaukselta, asiakas ei ole joko maksanut tilausta tai sitten tieto maksusta ei ole syystä tai toisesta tullut kauppaan asti.

Mitä minun kannattaa tehdä, jos kauppaan tulee maksamattomia tilauksia?


Maksamattomat tilaukset kannattaa tarkistaa maksupalvelusta (TCS client). Ovatko ne oikeasti maksamattomia ja kuitata ne hylätyksi päivän parin päästä, jos maksua ei vieläkään näy maksupalvelussa.

Etkö löytänyt etsimääsi vastausta kysymykseen? Ole meihin yhteydessä, niin ratkaistaan ongelma yhdessä. Löydät yhteystietomme myös sivun alareunasta.